Share This

GezondheidsBuzz

 

De GezondheidsBuzz is een landelijk datakoppelpunt en (web)app ontwikkelplatform gericht op de gezondheid van mensen. De Buzz biedt:
cord-icon Koppelmogelijkheden voor apps, EPD’s, HIS-en, ZIS-en, systemen van financiers, gegevenskluizen en meer, zodat onderling veilig en gestructureerd data kan worden uitgewisseld. add Ontwikkelmogelijkheden voor (web)apps die bijdragen aan de gezondheid van mensen en de vermindering van bureaucratie in de zorg.

 

De Buzz lost een aantal problemen op:
money Register chance_of_storm
Verspilling van tijd en geld aan suboptimale maatwerk oplossingen voor specifieke groepen mensen en organisaties in de zorg. Dubbel of driedubbel registreren van inzet, kwaliteit en geld, wat leidt tot extra bureaucratie en fouten in de hand werkt. Het ontbreken van een gemakkelijke koppeling tussen apps waarmee de cliënt aan zijn gezondheid werkt en systemen waar professionals mee werken.
De Buzz is bedoeld voor:
Arjen Kiki SmartPhone-ECG
Cliënten Instellingen en hulpverleners Ontwikkelaars
Wordt baas over jouw data en gebruik de app die het beste bij jou past. Minimaliseer de registratielast, geef cliënten meer regie en profiteer maximaal van de al bestaande apps. Één keer koppelen en tien keer profiteren.

 

Koppelen met de Buzz? Iedereen wint!
1 Cliënt houdt eigen behandelplan bij
De cliënt houdt in zijn app zijn eigen behandelplan en voortgang bij. Dit komt direct terecht in het EPD.De winst?

  • Dit zorgt voor een hogere betrokkenheid bij de cliënt.
  • De hulpverlener is geen tijd meer kwijt aan het bijhouden van een plan in het EPD.

 

 

2 Hulpverlener kijkt mee in zijn dashboard
De hulpverlener monitort de cliënt met een dashboard en ziet hierop de voortgang van de cliënt, gecombineerd met relevante data uit het EPD.De winst?

  • Een dashboard toont de actuele situatie van de cliënt met de cliënt zelf als belangrijkste bron.
  • Er ontstaan betere en meer up to date inzichten voor de hulpverlener.
  • De cliënt ontvangt hulp op het moment dat het telt.

 

 

3 Geen overbodige registratie meer
De hulpverlener houdt met een app zijn inzet (voortgang, tijdregistratie) bij. Dit komt direct terecht in het EPD. Indien er gewerkt wordt in meerdere EPD’s voor verschillende klanten (bijvoorbeeld in verschillende gemeenten), zorgt de Buzz ervoor dat de hulpverlener hier geen last van heeft en de gegevens naar de juiste systemen worden doorgestuurd.De winst?

  • Als hulpverlener hoef je maar in één app te werken en op één manier te registreren.
  • Voor de instelling ontstaat overstijgende management informatie over omzet en geleverd werk (hiervoor hoef je niet over een eigen EPD te beschikken).

 

4 Cliënt is in de lead
De cliënt kan met een portaal app die hij zelf kiest informatie inzien van alle EPD’s waarin data van hem staat. Hij heeft meteen zicht op al zijn afspraken, notities en diagnoses; ongeacht van welke instelling deze afkomstig zijn.De winst?

  • De cliënt heeft maar één portaal app nodig met één inlogcode. Hij kan zelf kiezen welke portaal app hij het prettigste vindt werken.
  • De instelling hoeft niet zelf meer het zoveelste portaal te bouwen, maar kan slim gebruik maken van de portaal apps die al beschikbaar zijn.

 

5 Mijn gezondheid centraal
Een persoon (of cliënt) werkt met allerlei apps aan zijn eigen gezondheid. Door data van deze apps te combineren komt hij tot nieuwe inzichten die indien relevant weer gedeeld kunnen worden met coaches en hulpverleners. Met behulp van een kluis kan hij zijn data veilig opslaan en bewaren.De winst?

  • De cliënt is weer de belangrijkste speler in zijn gezondheid.
  • De verzamelde gezondheidsdata wordt effectief ingezet om de gezondheid van de cliënt te verbeteren.

 

6 Vele handen maken licht en beter werk
De cliënt wordt de centrale speler in zijn (in)formele netwerk. Zijn eigen inzichten worden gecombineerd met de signalen vanuit het netwerk. Alle kleine signalen over zijn voortgang vormen samen een compleet, actueel en robuust beeld van hoe het gaat.De winst?

  • Er is altijd en overal een actueel beeld van de ontwikkeling van een cliënt beschikbaar.
  • Geen dubbele registraties meer.
  • Het netwerk om de cliënt heen creëert een compleet beeld met minimale registratie.

 

Waarom nu pas de Buzz?

De tijd is rijp, op dit moment komen er een aantal bewegingen samen; de noodzaak om te innoveren, de inzet van moderne ICT, standaarden die voorzichtig ontstaan en de apprevolutie waarmee cliënten een stem krijgen. De combinatie van deze bewegingen maakt dat wij met de juiste partners de Buzz kunnen creëren. De rest is aan uw verbeelding.

Proces

Stap voor stap bouwen wij aan een visie waarin de mens met zijn gezondheidsuitdagingen centraal staat. Met partners en gebruikers van de Buzz worden elementen van een solide infrastructuur voor gezondheid in Nederland gecreëerd. Met elke nieuwe casus maken we gebruik van aanwezige standaarden en breiden we de functionaliteit van de Buzz uit. Elke toevoeging maakt de som der delen groter.

Partners
Bloei_Logo_dicht_cyaanU_RGB logosh image-4555374 InfoSupport1 Code24_logo_nu
Bloei NL ServiceHeroes Topicus InfoSupport Code24

 

Ook koppelen?

Heeft u interesse in de mogelijkheden van de GezondheidsBuzz voor uw organisatie of netwerk? Neem dan contact met ons op.